Motherhood – Mor i nytt land

Motherhood er et refleksjonsprogram for innvandrerkvinner som oppdrar barn i Norge. Målet med Motherhood er at mødrene, gjennom samtaler og refleksjon, blir tryggere i sin rolle som mor i Norge og blir bevisste på hvorfor de tar de valgene de gjør overfor barna sine.

Motherhood er et lavterskel tilbud for mødre som har kommet til Norge, og består av åtte møter med forskjellige temaer. Møtene strekker seg over to timer, og åpner opp for meningsfulle og lærerike samtaler. Vær oppmerksom på at kursene holdes på norsk, så deltakerne bør ha grunnleggende norskkunnskaper.

Møtene gir mødre i samme situasjon muligheten til å dele opplevelser og reflektere over hvordan det er å ha barn i et nytt og fremmed land.

Motherhood-møtene er en trygg arena for mødre som er usikre eller ukomfortable rundt det å være mor i nytt land.

Prosjektet ledes av Tonje Solem fra N.K.S nasjonalt. Tonje holder gruppelederkurs for frivillige som ønsker å engasjere seg i prosjektet.

Ønsker du å være frivillig i Motherhood? Det er obligatorisk å ta et Motherhood gruppelederkurs fra Norsk Kvinners Sanitetsforening for å bli frivillig i Motherhood. Vi hjelper deg med påmelding for gruppeleder kurs. Ta kontakt med Rachana her!

Tonje Solem (t.h) sammen med gruppedeltakere

Vi tok en prat med Tonje våren 2023, les intervjuet her!