Utån av nettbrett KOMP

KOMP er utviklet med tanke på eldre og andre personer som er isolerte og ikke kan ha nærkontakt med familie og venner. Det er enkelt i bruk, kun én knapp å forholde seg til.

Bergen sanitetsforening mottok 40 nettbrett av typen KOMP som korona-gave fra Orkla gjennom Norske Kvinners Sanitetsforening.

Komp knytter analoge seniorer sammen med deres mer digitale familiemedlemmer. Bak det enkle designet finner man en datamaskin med kun én knapp, som er koblet opp til en app på telefonen til brukerens venner og familie.

Komp gjør det enkelt å være på nett. Det er så å si umulig å gjøre feil, og det er en sikker løsning som kun inviterte har tilgang til.

Dersom det er internettforbindelse der vedkommende bor vil brettet fungere uten flere tekniske installasjoner.  Dersom den eldre ikke har tilgang til internett vil Sim-kortet i nettbrettet sørge for internett-tilgang. KOMP er enkel å bruke, og alt man trenger å gjøre er å laste ned en app. Denne gjør at en kan kommunisere med andre som har et nettbrett.