Bildegalleri – Kvinnefestivalen 2024

Kvinnefestivalen 2024 var igjen en stor suksess. Vi arrangerte og samarbeidet om å arrangere 10 ulike arrangementer fra 4.-13. mars.

4. mars var vi i gang, hvor vi i samarbeid med Amathea arrangerte #snakkomabort – hva er god abortomsorg? Allerede dagen etter fortsatte vi med Kvinner i fokus med Frida Marie Grande, som delte viktige erfaringer i samtale om det å være utbrent og aktivist. Onsdag 6. mars hadde vi barseltreff på kvinnehelsehuset, hvor fysioterapeut Nina T. Theodorsen snakket om temaer rundt kvinnehelse og formidlet blant annet kunnskap om trening etter fødsel med fokus på mage, bekken og bekkenbunn, samt. ammestillinger, søvn og seksuell helse.

8. mars, den store dagen, Den Internasjonale Kvinnedagen, startet 17.00 på Torgallmenningen, hvor vi i år igjen hadde hovedparolen om Kvinnehelse «Kvinnehelse – vi krever satsing nå!». Kvelden gikk videre til DNS’ Kvinnedagsarrangement, med en rekke sterke innslag, som skapte en storslagen feiring!

Lørdagen hadde vi Workshop om inkluderende feminisme på Kvinnehelsehuset med Rahwa T. Yohaness. I samarbeid med Cine Latino presenterte vi «Memories of a Burning Body!», en smart og følsom hybrid-film om kvinner og seksualitet senere på dagen.

Mandag 11. mars arrangerte vi «ett år etter kvinnehelse NOU’en – hva nå?», som besto av sterke apeller og viktige samtaler rundt ulike kvinnehelseaspekter. Onsdag 13. mars rundet vi av Kvinnefestivalen fra vår side, med to dags-arrangementer med Pernille Næss, utdannet lege med spesielt interesse for kvinnehelse og helseutfordringer hos godt voksne kvinner.

Det ble to travle uker med mange viktige og vellykkede arrangementer. Vi gleder oss til å løfte de ulike temaene enda mer i fremtiden! Under kan du se et knippe bilder fra arrangementene.

#Snakkomabort – hva er god abortomsorg?

Kvinner i fokus – Frida Marie Grande

.

8. mars, Den Internasjonale Kvinnedagen

.

Ett år etter kvinnehelse NOU’en – hva nå?

Kvinnehelse + senior = vi vet for lite! Med Pernille Næss