Workshop for frivillige – å møte mennesker med traumeerfaringer

Vi ønsker å gi våre frivillige faglig påfyll. Hvordan møte mennesker med traumeerfaringer, er et konkret ønske fra frivillige. Vi er glad for at vi har fått til et samarbeid med *RVTS Vest, som har kompetanse på nettopp traumefeltet.

Er du frivillig i Bergen sanitetsforening, eller har du lyst å bli det? Da har vi gleden av å kunne invitere deg til workshop mandag 27.november 17.00-20.00, med fokus på kriser og det å møte mennesker med traumeerfaringer.

Vi har invitert Beate Gauden fra RVTS Vest, som vil holde innledningen:

TO KULTURER – ETT LIV ❤

• Å møte mennesker med traumeerfaringer
  • Medmenneskelighet som døråpner
  • Terapien i det vanlige livet

Det blir mat og mingling den første timen, og så vil Beate holde en innledning. Spørsmål og innspill fra dere vil bli vektlagt, målet er at vi sammen kan ha en god dialog om viktige tema.

Dette gleder vi oss til og håper du synes workshopens tematikk er interessant! 😊

* RVTS er forkortelse for Ressurssenter om vald, traumatisk stress og sjølvmordsførebygging (RVTS Vest)