Kvinner i fokus: @frida.tegner – utbrent gründer og aktivist!

Frida Marie Grande, bedre kjent som det sosiale medie-fenomenet @fridamariegrande har æren av å være den kvinnen som skal snakke på Kvinner i fokus under kvinnefestivalen i år!
Med en imponerende tilstedeværelse på Instagram har Frida ikke bare bygget opp sin egen kanal, men har også bidratt til å styrke Amnesty sin tilstedeværelse online. Men bak suksessen skjuler det seg en annen side av medaljen.
Frida måtte revurdere hele konseptet av suksess etter at drømmejobben hennes førte til utbrenthet. Historien hennes illustrerer hvordan en tilsynelatende perfekt karriere kan utfordre ens psykisk helse. Frida startet @fridamariegrande som en hobby mens hun forsøkte å komme seg etter utbrentheten. Ironisk nok vokste hobbyen hennes til en massiv online tilstedeværelse og instagramkontoen ble raskt kjempepopulær!
Gjennom de siste årene har Frida vært arbeidstaker, sykemeldt, kunstner, sosiale medie-guru og gründer. Nå planlegger hun å skrive en bok og lage en podcast om kvinnehelse. Møt Frida på Kvinner i fokus i mars, hvor hun vil delta i en samtale om hennes reise og erfaringer. Det blir mulig å stille spørsmål!
Om innlederen:
Instagram-kontoen @fridamariegrande ble opprettet i februar 2021, da Frida Marie var sykemeldt fra jobben sin i Amnesty og trengte en hobby. Siden den gang har det gått slag i slag med politiske budskap i sosiale medier som ofte treffer et bredt publikum. Fridas ønske har vært å skape oppmerksomhet rundt saker hun er opptatt av – og å gi folk noe håndfast å reagere med når Norges befolkning blir utsatt for prøvelser.
Noter deg datoen i kalenderen og spre gjerne invitasjonen til flere interesserte.
Kvinner i fokus er som alltid gratis, åpent for alle og alle kjønn er velkommen!❣️
Dørene åpner 17.30 og arrangementet starter 18.00!
VELKOMMEN❣️