Kvinnehelsekonferansen 2024 – Mors helse

Sanitetskvinnene hadde lidelser og sykdommer knyttet til svangerskap og fødsel, som tema og fokus for årets fastelavnsris-kampanje. Vi i Bergen sanitetsforening, har blitt direkte oppfordret til å markere Verdensdag for mødres mentale helse. Med dette bakteppe, har vi blitt inspirert til å sette mors helse på agendaen. Årets Kvinnehelsekonferanse har derfor Mors helse som undertittel, og det vil utgjøre den rød tråden i programmet og tematikken vi løfter på konferansen.

Temaer du får muligheten til å høre og lære mer om på årets konferanse, er blant annet fødselsdepresjon og fødselspsykose, vold mot mor, barneønske og ufrivillig barnløshet.

Vi jobber med å ferdigstille programmet, det vil komme et eget nyhetsbrev med mer utfyllende informasjon, når programmet er klart.

Hold av datoen! Om du ønsker kan du melde deg på allerede nå ved å registrere deg her.

Heldagskonferansen vil i år arrangeres i Mimes Brønn, på Høgskulen på Vestlandet, fredag 26.april.

Konferansen er gratis og åpen for alle.

Nettopp det brede spekteret i publikum på våre konferanser, er noe vi setter stor pris på – så spre gjerne ordet i dine nettverk og inviter til årets konferanse.

Kvinnehelsekonferansen arrangeres av Bergen sanitetsforening og Bergen kvinnesaksforening.

VELKOMMEN!❣️