BUNADSGERILJAEN – film og samtale om kvinner i kamp

Med utgangspunkt i dokumentarfilmen BUNADSGERILJAEN inviterer vi til en samtale om kvinner som står i kamp med forventninger fra alle kanter.

Hvordan og hvor lenge kan man holde energien oppe i aktivismen? Hvor står kampen mot nedbygging av barsel og føde i Norge? Hvordan kan man kjempe for kvinnene som ikke blir trodd i møte med politikere og helsesystem? Hvilke motstridende forventninger møter jordmødre når helse skal være bedrift?

Med i samtalen er

Anja Solvik, grunnlegger av Bunadsgeriljaen

Eline Skirnisdottir Vik, nestleder i Den Norske jordmorforeningen

Ordstyrer Phoebe Dobey, prosjekt- og aktivitetskoordinator i Bergen Sanitetsforening

Om BUNADSGERILJAEN

I denne engasjerte og engasjerende dokumentaren møter vi kvinnene som har blitt det fremste symbolet på kampen for å beholde fødestuer på små steder rundt omkring i distrikts-Norge. BUNADSGERILJAEN er en dagsaktuell film om helsetilbud, lokaldemokrati og norsk distriktspolitikk i det tjueførste århundret.

Dato: tirsdag 24. oktober

Filmvisningen starter kl 16:30 i KP11. Ordinært billettsalg: https://www.biff.no/showtime/2157116

Samtalen finner sted kl 18:30 på Rommet.

Arrangementet er gratis og åpent for alle, og i samarbeid med BIFF.