Barseltreff mars

Vi gleder oss over å kunne invitere til og håper flere vil benytte seg av barseltreff på Kvinnehelsehuset!

Velkommen til 🚼barseltreff👩🏽‍🍼 på Kvinnehelsehuset!
Dette barseltreffet med fokus på kvinnehelse, er en del av Kvinnefestivalen i Bergen💃
På dette treffet, som vi har kalt kvinnehelse spesial, har vi vært heldige å få med oss Nina T. Theodorsen. Vi har hatt gleden av å ha med oss Nina på et barseltreff tidligere, og da snakket hun om
fysisk aktivitet, bekken- og bekkenbunnshelse etter fødsel.
“Når kan jeg begynne å trene?”, “Hva kan jeg trene?”, “Når kan jeg ha samleie?” “Skal samleie gjøre vondt?” er vanlige spørsmål Nina får fra barselkvinner.
På dette barseltreffet får du muligheten til å få den nyeste kunnskapen rundt trening etter fødsel med fokus på mage, bekken og bekkenbunn. Nina snakker gjerne også om ammestillinger, søvn og egenpleie, samt trening og seksuell helse. Med andre ord et herlig kvinnehelse-kinderegg tilbud ❤️
Litt om Nina:
Jobber som avtalefysioterapeut i Bergen Kommune, har erfaring fra KK og har hatt treningsgrupper for gravide og barseldamer. Lang erfaring med bekkenrelaterte plager, inkontinens og smertetilstander i bekkenbunn. 20 års erfaring som kvinnehelsefysioterapeut, og har videreutdanning i Seksuell helse og seksualinformasjon fra Oslo Met. Holder nå på med en doktorgrad ved UiB som handler om delte magemuskler i svangerskap og barsel.
Vi gleder oss over å kunne invitere til barseltreff og håper flere vil benytte seg av dette tilbudet😊
Det er som alltid gratis, lavterskel og drop-in.
Barseltreff for alle!❣️
Vi ønsker å være et trygt og åpent møtested for foreldre/foresatte, eller andre omsorgspersoner, som har ansvar for barn i alder fra 0-18 måneder. Denne perioden av livet kan være både fantastisk og krevende. Barseltreffet skal være et sted der en kan finne støtte i å snakke med andre, få stille spørsmål og dele erfaringer. Mulighet for nytt nettverk og fellesskap.
I oppstartsfasen blir det viktig å høre hva nybakte mødre /foreldre /foresatte /omsorgspersoner er opptatt av. Det sosiale fellesskapet vil være fokus for treffene.
Det blir lett bevertning med frukt, kaffe og te, ta gjerne med deg matpakke om du vil😊
P.S Tilbudet er i tidsrommet 11.00-13.00. Alle som har hatt spedbarn og små barn, vet at det kan være krevende å komme seg ut døren, få timet mating, bleieskift, dusj eller rekke bussen, derfor understreker vi at en kommer når en klarer det, det er ikke noe «for seint»
– du kommer når du er klar!❤️
For mer informasjon: vivian@bergennks.no
Vi har heis, lokalet er universelt utformet og toalettene er kjønnsnøytrale.
Vi har stellebord og lekekrok.
Tid:
Onsdag 6.mars kl 11.00 – 13.00