Kulturprogram 2023

For personer med kognitive helseutfordringer som liker å lære og utvikle seg i et kreativt fellesskap med andre!

Bergen sanitetsforening og Enhet for aktivitet og mestring i Bergen kommune tilbyr kunst- og kulturaktiviteter for personer med kognitive helseutfordringer. Du trenger ingen diagnose for å komme til oss, heller ingen vedtak. Du bestemmer selv om dette er noe du ønsker å benytte deg av.

Våren 2023 tilbyr vi kunst- og kulturaktiviteter to dager i uken på dagtid. En dag på Bergen offentlige bibliotek i sentrum og en dag i verkstedet på KODE kunstmuseum.  Oppstart fredag 6. januar på biblioteket. Oppstart på KODE blir i slutten av januar. Hvilken dag det blir på KODE er ikke bestemt ennå, men samlingene starter kl 10.30 og varer til ca 13.30.

På de første samlingene bruker vi tid på å bli kjent og lage et foreløpig program for våren i fellesskap. Du vil treffe kunstnere, kunstpedagoger, frivillige og andre med ulike kognitive helseutfordringer på samlingene. Vi pleier å være en gruppe på mellom 8 og 14 personer.

Det er gratis å delta på aktivitetene våre.

Påmelding

Ta kontakt med hanne.jones@bergennks.no eller 98 48 31 79, hvis du vil melde deg på eller ønsker mer informasjon. Du trenger ingen henvisning eller vedtak for å komme til oss. Når du melder deg på vil du bli invitert til en samtale. Da vil du få mer informasjon om oss og vårt tilbud. Etter det kan du bli med en tirsdag eller fredag og se om det er noe for deg. Etter det kan du bestemme deg for om dette er noe du vil fortsette med.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Hilsen Hanne, Eli og Charlotte

Hanne Jones (prosjektleder og kulturarbeider)
hanne.jones@bergennks.no, mobil 98 48 31 79

Eli Lea (faglig leder og kunstpedagog)
eli.lea@bergennks.no, mobil 99 44 14 14

Charlotte Burgess (sykepleier)
charlotte.burgess@bergen.kommune.no

Vil du bli frivillig på kulturverksted?

Vi er alltid interessert i høre fra deg som kunne tenke deg å være med som frivillig på våre kulturaktiviteter. Ta kontakt med prosjektleder Hanne Jones, hvis du ønsker mer informasjon: Hanne Jones, hanne.jones@bergennks.no

Hanne JonesProsjektlederhanne.jones@bergennks.no
Eli LeaFaglig ledereli.lea@bergennks.no